A menjar! Tots a taula!!!!

Il·lustració d’Eva Armisén del llibre Tots a taula

 

A menjar! Tots a taula!!!!

Al post anterior parlàvem de com podíem planificar els sopars de cada dia per tal que tots els de casa poguéssim seguir una dieta saludable, variada i equilibrada.

Però per tal que els nostres fills mengin bé, no tan sols és important tenir una bona planificació, sinó que també és fonamental que aprofitem el sopar per menjar tots junts. Fer dels àpats un moment de trobada familiar on, a part de menjar bé, ens puguem explicar com ens ha anat el dia fa que siguem capaços de trobar els moments necessaris per comunicar-nos amb els nostres fills i potenciar els nostres vincles. Això farà que hi puguem tenir una millor relació i segur que ens aportarà a tots plegats grans dosis de benestar. No ho podem desaprofitar!

Menjar junts també ens permet anar establint de mica en mica unes bones bases per aconseguir que els nostres fills aprenguin hàbits saludables. Un estudi publicat a la revista de l’American Academy of Pediatrics, afirmava que els nens que fan un àpat diari amb els seus pares tenen una dieta més saludable, un pes adequat i menys probabilitats de patir trastorns de conducta alimentària com anorèxia o bulímia. Però no només això, altres estudis han comprovat que els nens que mengen en família també tenen menys risc de consumir tabac, alcohol i altres drogues.

Suposem doncs que estem ben convençuts de la conveniència de menjar tots junts i que establim aquesta rutina familiar al nostre dia a dia. Amb això ja n’hi ha prou? No! A més de fer-ho, cal fer-ho bé.

thanksgiving2011

Il·lustració de Kelsey Garrity-Riley

Els 6 punts que cal tenir en compte a l’hora de seure a taula plegats:

1.- Cuineu el mateix menú per a tots. Si no hi ha cap patologia concreta, les bases d’una alimentació saludable són les mateixes per tots els de casa. No cal que feu plats “a mida” de cadascú. A més, això us estalviarà molta feina…

2.- Recordeu que les mares i els pares som els exemples dels nostres fills. Ells aprenen imitant, per tant, mengeu una mica de tot i no feu escarafalls als aliments que voleu que el nen es mengi.

3.- Creeu un ambient relaxat i tranquil. Tingueu en compte els detalls, una taula ben parada, un presentació dels plats bonica…

4.- Mantingueu la tranquil·litat al llarg de tot l’àpat. Si el vostre fill no vol menjar algun aliment no us atabaleu. Animeu-lo a provar-ne una mica i prou. I un altre dia ja ho tornareu a provar, potser cuinant-lo d’alguna manera diferent. En tot cas, eviteu els crits i mals humors quan sou a taula.

5.- Apagueu els mòbils. Estar tranquils també vol dir desconnectar de la feina per dedicar-nos plenament i amb tota la nostra atenció a l’àpat i a la família.

6.- Apagueu la tele. Tal com hem comentat, és important aprofitar els moment del sopar per comunicar-nos amb els nostres fills. Si tenim la tele engegada tots estarem bocabadats mirant la pantalla i no posarem atenció ni en el que mengem ni en el que ens expliquem.

Aprofiteu l’enorme potencial que té aquest moment per a la salut dels vostres fills!

També podeu seguir els consells de la Gemma a la seva pàgina i a l’ARA Criatures.

I si voleu escoltar les recomanacions de la Gemma en directe, el dissabte 28 de novembre us espera al Workshop Kids: Ensenya’m a menjar bé

618zmykm8xl

 

Workshop Kids: Ensenya’m a menjar bé

Espai Armengol | Gratuït (places limitades)

TORN 1
Dissabte 28 de novembre de 2015
9.30 h a 11 h

TORN 2 
Dissabte 28 de novembre de 2015
11.30 h a 13 h

+ informació: aquí

1 Comment

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *