MENUTS INNOVADORS

Continuem sumant col·laboracions a menutsGIRONA! Si fa pocs dies els llibres i el món 2.0 es sumaven a les cuinetes per omplir el nostre bloc, ara és el torn de la pedagogia, la creativitat i l’emprenovació.

És un plaer, doncs, poder comptar amb la didàctica de la Cecília Gafarot que un cop al mes ens parlarà d’innovació docent, emocions, emprenedoria i creativitat, aplicat als menuts en el nostre dia a dia més familiar.

La Cecília, que acaba de publicar el seu primer llibre ‘Receptes d’aula’, és mestra, pedagoga i assessora especialitzada en pensament lateral i els 7 barrets de pensament aplicats als infants. I alhora desenvolupa diversos projectes pedagògics on els menuts desenvolupen tot el seu potencial creatiu i emprenedor.

Així que esperem que trobeu interessant aquesta primera càpsula de #educamenuts:

MENUTS INNOVADORS

Innovar és una actitud i els pares poden ajudar als fills a adquirir-la. No cal fer coses especials sinó aprofitar totes les activitats casolanes, perquè el dia a dia d’una família ofereix una gran quantitat d’oportunitats per educar als fills en la innovació.

Us proposo tres suggeriments:

1. Fer participar als fills de totes les activitats que es fan a casa.

Això que sembla tan obvi, crec que en els moments actuals no es dóna gaire. En una societat estressant, en què es viu de manera molt ràpida i es volen resultats immediats, els pares arriben a casa esgotats, amb poques forces per compartir les activitats de casa amb els fills. Cada vegada es dóna més amb els pares que mentre un es queda amb els fills l’altre va a comprar, o s’aprofita quan els fills estan mirant la televisió o es distreuen amb la tauleta o la consola, per fer la neteja o l’endreça de la casa.

Netejar i ordenar la casa, fer la llista de la compra i anar a comprar, organitzar el cap de setmana, rentar i endreçar la roba, cuidar una planta o una mascota són algunes de les activitats casolanes que els fills poden participar. Fent-ho junts s’obre un ventall molt gran de possibilitats per enraonar, planejar, prendre decisions, resoldre dubtes i problemes.

2. Deixar que els fills s’equivoquin.

Quan una persona s’equivoca i no li surt alguna cosa busca altres maneres de fer-la i aquest és un principi bàsic per ser un innovador. Però deixar que els fills s’equivoquin costa, doncs els pares volen protegir al seu fill i no el volen veure patir, per això molt pares s’avancen davant qualsevol incertesa, passen per davant dels fills i ho acaben fent tot ells. Cal seleccionar aquelles situacions que no són perilloses i deixar-los fer, que vagin provant i busquin alternatives a l’hora de prendre decisions i resoldre problemes i conflictes.

3. Fomentar el que es facin preguntes.

Fer-se preguntes, és un pas cap a la innovació doncs vol dir que no ets una persona passiva davant el món. Els pares poden potenciar aquesta actitud en els seus fills fent ells també moltes preguntes, preguntes obertes, és a dir preguntes que admeten moltes respostes. I cal no escandalitzar-se de les respostes, crear un diàleg respectuós, interessant i obert.

Cecília Gafarot (ExI – Educar per Innovar)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *