Tornada a l’ escola i també tornen els MOCS!

Tornada a l’escola i també tornen els MOCS!

Com podem prevenir que els nens tinguin mocs?

Tornem a l’escola i els mocs tornen a molts dels menuts, ho podem evitar? Què podem fer els pares?
Avui les respostes ens les dona la Dra. Foj, doctora especialista en medicina natural del Centre Respira Girona, i ens explica el següent:

Podem prevenir els refredats cuidant l’alimentació?

Sí, els consells que dono sempre als meus pacients son els següents:

  • Menjar aliments amb molta vitamina C, fruites i verdures, sobretot les de color vermell o taronja (pastanaga, pebrot, taronja, magrana…). La vitamina C ajuda a enfortir el nostre sistema immune.
  • Prendre probiòtics per tenir una flora intestinal sana. La flora intestinal és una barrera important del nostre organisme per fer front als agents tòxics.
  • Prendre cada dia un grapat de fruits secs. Aporten molta energia, zinc, seleni, vitamina B1 i greixos cardioprotectors.
  • En els adults podríem afegir fer una depuració amb fruites de temporada, sucs naturals i brous. La monodieta amb una sola fruita un cop a la setmana (per exemple, amb raïm), beure’s una tassa de brou vegetal abans de les menjades, prendre cada dia un suc natural o verd fet a casa, pot ser molt beneficiós per preparar el cos per afrontar el fred.

Com podem evitar el contagi dels virus en els nens?

A continuació exposo 3 aspectes molt importants a tenir en compte per tal que no es propaguin els virus de família en família.

  • Higiene
    El contagi és mitjançant les mans i l’aire, per tant, renteu-vos sovint les mans, imprescindible després d’anar al WC o canviar bolquers i abans dels àpats. Molt recomanable en arribar a casa i/o en sortir de l’escola o la feina.
    Feu servir mocadors d’un sol ús per mocar-vos i per tapar-vos la boca i el nas quan tossiu o esternudeu.
  • Ventilació
    Ventileu les habitacions (amb 10 min al dia n’hi ha prou) obrint les finestres cada dia encara que faci fred.
    També cal posar-ho en pràctica a les aules de les escoles i llars d’infants (per exemple a l’hora del pati).
  • Higiene nasal
    El nas és l’òrgan que filtra l’aire que entra en el nostre cos, a més a més també és l’encarregat d’humidificar i escalfar aquest aire perquè entri en les millors condicions possibles. Així doncs és important mantenir aquest filtre net d’impureses i evitar que els microorganismes es multipliquin i acabin fent una infecció. Al Centre Respira recomanem rentar-se el nas cada dia amb un esprai d’aigua de mar isotònica.

Molt bona entrada al nou curs escolar a tota la colla de Menuts Girona i en uns dies publicarem més consells per entrar en plena forma a la tardor!

Salut!

Astrid Bernácer (Centre Respira)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *