Tornem a l’escola, i a les rutines…

què fem per sopar?

Tornem a l’escola, i a les rutines… i avui, què fem per sopar?

Ens hem passat tot el mes de setembre sentint frases relacionades amb la tornada a l’escola i a l’institut, els nous horaris després de les vacances, els nous propòsits que ens plantegem amb l’inici del curs… de fet, setembre i gener s’assemblen una mica en aquest aspecte.

Quan s’acaben les vacances d’estiu i quan comença un any nou, és com si preméssim la tecla del reset i considerem que són els millors moments per començar. De vegades no esperem tant, i ens emplacem a començar el mes vinent. O dilluns vinent. O demà. Però, per què no comencem ara mateix?? No perdem més el temps!!!

Un dels objectius que algunes famílies ens fem, és la de menjar més saludable, més variat, més equilibrat. Però sovint no tenim la informació necessària i no sabem per on començar.

Un punt de partida és el menú del menjador escolar. Tant si els nens es queden a dinar a l’escola com si no, ens pot donar idees de què cuinar cada dia, amb les variacions que nosaltres vulguem, si toca pasta, arròs o una crema de verdures, i amb les múltiples opcions de peix i carn per fer un segon plat.

Seguint el fil del primer post (Ets més de piràmide o de plat?) que vàrem publicar abans de les vacances, sabem que el plat saludable consisteix en mig plat de verdures, un quart d’hidrats de carboni i un quart de proteïna. D’acord amb això i en funció del que hagin menjat els nens al migdia, planificarem el nostre menú de sopars.

També hem de tenir en compte si els nens o nosaltres hem fet activitat física durant la tarda, ja que llavors necessitarem recuperar l’energia consumida.

Per tant, ens podem fer una graella, i l’anem omplint amb els 3 grups d’aliments que hem esmentat que formen part del plat saludable. Aquest en podria ser un exemple:

Tornem a l'escola

Per inspirar-vos en els menús, podeu utilitzar les llistes de fruites i verdures de temporada, visitar els mercats de la vostra ciutat, o mirar receptes per internet.

La clau està en l’organització.

La majoria de famílies anem a contrarellotge per arribar a fer-ho tot, però si ens organitzem, coordinem i planifiquem una mica, podem repartir-nos les tasques i estalviar temps durant la setmana. Així és com funcionem a casa:

  • El dijous o divendres preparem la planificació dels menús de la setmana següent a partir del menú de l’escola, i fem la llista de la compra del que necessitarem.
  • Divendres o dissabte anem a comprar al mercat o a la Cooperativa (us recomano que en trobeu una a prop de casa vostra), i al supermercat si ens falta alguna cosa.
  • Diumenge, fem algunes preparacions bàsiques per avançar feina per la setmana. Per exemple segons la taula anterior, prepararíem l’escalivada i les patates al forn, l’arròs basmati i la crema de carbassó. No és gaire feina, però amb això, ja guanyem molt de temps entre setmana.

Espero que aquests consells us ajudin amb la tornada i amb els vostres propòsits de mantenir una alimentació ben saludable!

I vosaltres, com us organitzeu??

Charo Errando (Alimentació Positiva)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *