ALIMENTAR-NOS BÉ

ALIMENTAR-NOS BÉ EN FAMÍLIA EN TEMPS DE PANDÈMIA

Aquest any 2020 passarà a la història com l’any del nou coronavirus o SARS-CoV-2, nom amb el qual es coneix el virus que ha provocat la crisi més gran en l’àmbit sanitari i social del segle XXI.


La malaltia que aquest tipus concret de coronavirus provoca en l’ésser humà ha estat denominada COVID-19 (COrona-VIrus-Disease 2019). Per aquest motiu ens hem vist obligats a confinar-nos durant una mica més de dos mesos, temps en el qual els armaris, despenses i neveres de les nostres llars, es van omplir de tota mena d’aliments, no sempre saludables o, com a mínim, no aconsellables per a un consum freqüent, com també va passar amb la brioixeria/rebosteria i amb la cervesa.

Encara que ara ja no estem confinats (per bé que seguirem adoptant en qualsevol àmbit les mesures preventives durant diversos mesos), hi ha condicionants psicològics i emocionals que poden alterar en algunes persones, inclosos els infants, la conducta alimentària a l’hora de comprar i consumir aliments, tant en els mercats tradicionals com en supermercats, terrasses, bars i restaurants.

Per tots aquests motius, hem pensat des de Xics Gastronòmic i a través de l’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró, elaborar una guia per realitzar bones eleccions del que mengem i del que bevem. Per això necessitem unes directrius basades en els consensos més actuals per alimentar-nos bé. No només us oferirem consells per a tota la família sobre la manera segura de comprar aliments, sinó que també us aconsellarem sobre el consum d’aliments i begudes fora de casa.

És important recalcar que l’alimentació, de manera aïllada, no prevé ni cura la COVID-19. Algunes respostes que trobareu a la guia:

  • Els aliments i l’aigua de consum transmeten la COVID- 19?
  • L’aigua de l’aixeta és segura?
  • Com puc fer una compra segura i saludable.
  • Quines mesures preventives puc adoptar a l’hora de fer la compra?
  • Quins beneficis aporta menjar i cuinar en família.
  • Que passa amb les mascotes i el COVID-19.
  • Diferents maneres de menjar per evitar sobrepès en infants i adults
  • Com puc millorar el món menjant sa?
  • Que son els hiperprocessats insans?
  • Si em faig vegà o vegetaria puc tenir carència de ferro?
  • Pot una família demanar un menú vegetarià o vegà per al seu fill o filla a l’escola?
  • Que és la dieta flexitariana?
  • Són millor els aliments ecològics?
  • Que és la petjada hídrica i quina relació té amb el mengem
  • Que són els aliments locals?
  • Quina relació té la COVID-19 i el sobrepès
  • Que són les pràctiques de seguretat alimentària i com les puc aplicar a casa?

Per acabar un frase següent, enunciada pel professor Walter Willet, expert investigador i líder de l’informe “Eat Lancet” dissenyat per 37 experts de tot el món, que resumeix de manera magistral aquesta guia:

La transformació a dietes saludables per al 2050 requerirà canvis substancials en la dieta. El consum mundial de fruites, vegetals, fruita seca, llavors i llegums s’haurà de duplicar i el consum d’aliments com la carn vermella i el sucre s’haurà de reduir en més del 50  %. Una dieta rica en aliments d’origen vegetal i amb menys aliments d’origen animal confereix una bona salut i beneficis ambientals”.

Walter Willet

Xics Gastronòmic

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *