Com ser pares analògics amb fills digitals

Mentre esmorzo algú comenta, mentre sóc al parc jugant amb la tropa a cuit i amagar, mentre recullo peques a escola o mentre sóc a la feina, el tema estrella és l’ús i abús que fan els fills de les pantalles i tecnologies, totes... I gairabé tothom expressa molta preocupació.
Però permeteu-me una reflexió: això no va de tecnologia, va d’educació. De l’educació que donem als nostres fills. Els infants són iguals que sempre. Neixen amb les mateixes cèl·lules que abans. Ells arriben al món, com vam arribar nosaltres, disposats a veures la vida. És el món que els envolta que ha canviat. No ens confonguem. Què cal que nosaltres (pares-escola-societat) tinguem molt present: hem d’estar molt atents i entendre el món on viuen ara els nostres fills, és a dir, conèixer la generació que també es diverteix en digital. Hem de saber què els motiva i què busquen a les pantalles. Hem de connectar també amb els nostres fills a través dels dispositius. I sobretot hem de protegir-los posant normes bàsiques i clares d’ús des de ben petits. La hiperconnexió actual, que nosaltres permeten, genera reaccions emocionals noves i exponencials. Per això és molt important: explicar bé les normes d’ús dels dispositius i sobretot ser nosaltres coherents amb les mateixes. No reprimir les emocions que es generin. Les emocions són missatges, cal escoltar-los i entendre’ls amb paciència i amor. Donar sempre sempre sempre alternatives positives a les reaccions no adients. No deslliurar-los de les seves responsabilitats pel seu estat d’ànim. Les normes i la seva consistència i coherència són vitals pel seu desenvolupament. Perquè recordeu que estem en fase d’aprenentatge!
A la pràctica aquestes són les 4 normes bàsiques que podeu establir per jugar amb els dispositius digitals: 1. Temps: regulat (poc i progressiu, segons l’edat). 2. Lloc: comú (al menjador o a la cuina, mai sols a l’habitació). 3. Companyia: joc compartit millor que individual (amb família o amics). 4. Contingut: adient segons edat.
Perquè encara que siguem pares analògics amb fills digitals sempre cal fomentar consumidors de contingut (digital o no) crítics i selectius. Cal ensenyar a fer un ús saludable de les tecnologies des de ben petits. I depèn només de l’esforç de tots (SOCIETAT – ESCOLA – FAMÍLIA) que això sigui possible. Els nostres infants, igual ara que abans, necessiten natura, joc lliure, art, música, experimentar, companys, esport, família... però sobretot temps, educació i molt d’amor. Txell Gelabert (Educare Club) [infobox maintitle="Atenció! Us proposem un repte!" subtitle="" bg="red" color="white" opacity="off" space="20" link="no link"]

[columns_row width="third-and-two-thirds"] [column][/column] [column]Heu rebut mai una postal de les vacances d'una amiga/amic? Si és que sí, ja sabeu la sensació i la il·lusió que se sent quan s'obre la bústia "analògica" i hi apareix una postal d'un dels teus millors amics. Doncs bé, a menutsGIRONA reivindiquem les postals d'estiu i volem que les vostres bústies s'omplin de POSTALS D'ESTIU.

Us proposem escriure una POSTAL D'ESTIU i entre totes les fotos que els nostres seguidors comparteixin a INSTAGRAM, escrivint, tirant a la bústia, dibuixant, decorant... la POSTAL D'ESTIU amb l'etiqueta #postaldestiu_mG sortejarem una CÀPSULA EDUCARE de la Txell. MOLTA SORT COLLA!!![/column] [/columns_row]

Teniu temps de compartir les vostres fotos fins al diumenge 8 de setembre. Recordeu posar-hi l'etiqueta #postaldestiu_mG