Més informació
“Girona, Temps de Flors” celebrarà del 10 al 18 de maig una edició especial per commemorar la 70a edició. La mostra, que comptarà amb 146 projectes florals repartits en 114 espais, comptarà amb nous indrets per descobrir, més actuacions musicals i llum i serà més accessible amb propostes per a les persones neurodivergents i amb mobilitat reduïda. A més, l’esdeveniment amplia l’horari fins a les 23 h i convida a veïns i veïnes i a la ciutadania en general a vesprejar per la mostra.
Nou horari
En aquesta edició especial, Temps de Flors convida a veïns i veïnes i a la ciutadania en general a vesprejar per la mostra amb l’ampliació de l’horari d’obertura. L’esdeveniment obrirà cada dia a les 9.30 h, com l’any passat, però l’hora de tancament s’allargarà fins a les 23 h, en comptes de les 21 h. Com és habitual, els dos dissabtes el festival estarà obert fins a les 24 h.
Més música i llum
Una altra de les novetats és que s’han programat més actuacions musicals i cada dia hi haurà una proposta. Sota el títol “Nits de Flors i Música”, hi haurà concerts de jazz i blues a espais emblemàtics com els jardins de Josep Tarrés i Fontan, a la Torre Gironella; la plaça dels Jurats; l’exterior del Centre Cultural La Mercè, i la plaça de Sant Domènec. La programació es complementa amb el Festival Girona A Cappella i les actuacions de diferents corals que ompliran de música l’esdeveniment.
Aquest Temps de Flors també tindrà més llum. Concretament, hi haurà un projecte al passeig Arqueològic molt lluminós perquè la gent pugui recórrer els jardins durant la nit.
Més inclusiu
Perquè l’esdeveniment sigui més inclusiu, es donarà prioritat de pas a les persones neurodivergents en l’accés als espais interiors de la mostra. Aquestes persones comptaran amb una acreditació de “visita inclusiva”, la qual els permetrà tenir prioritat a la cua durant unes franges horàries determinades: de dilluns a divendres, de 10 a 11 h, i de 18 a 19 h; i els caps de setmana, de 10 a 12 h i de 17 a 19 h. Les acreditacions es podran anar a recollir durant la mostra a la plaça dels Jurats.
A més, s’establirà un Espai Calma al vestíbul del Teatre Municipal per a les persones neurodivergents que també servirà com a sala per a la lactància materna.
Alhora, s’han actualitzat els itineraris accessibles per a persones amb mobilitat reduïda i enguany hi haurà més espais per recórrer.
QUÈ? 70a exposició de flors, monuments, patis i jardins
QUI? Girona, Temps de Flors
ORGANITZA Girona, Temps de Flors i Ajuntament de Girona
EDAT RECOMENADA Totes les edats
PREU Gratuït