Familiàrius a l'Undàrius
Un Festival de cultura popular i tradicional de Girona.
El FAMILIÀRIUS, l’Undàrius familiar aplega les activitats recomanades per anar-hi en família del festival Undàrius de cultura popular i tradicional de Girona.
Començarà el dissabte 29 de juny amb la Trobada gegantera de Caixa de Trons a Taialà.
En el marc d’aquesta trobada hi trobareu:
- Al matí a partir de les 11 h diversos tallers, entre els quals Fes-te el teu propi capgròs pensat per al públic infantil i familiar.
- A la tarda, a partir de les 16.30 h hi haurà la plantada i mostra d’imatgeria festiva.
- A les 17.30 h l’acte central de la trobada, la cercavila amb les colles Amics dels Gegants de Salt, Grup de percussió Tramuntakada de Figueres, Colla gegantera de Santa Eugènia de Ter, Colla Gegantera Lucius Marcius de Mataró, Gegants del Pont Major, Colla gegantera de Llorà, Grallers d’Espolla, Colla Empòrion de l’Escala, Colla de gegantons de Girona.
El divendres 5 de juliol, començarà al Pont de Pedra, al capdamunt de la Rambla de la Llibertat:
- A les 19 h una bonica Cercavila amb els gegants de Caixa de Trons i els Gegants de Salt. Rebrem els gegants, grallers i percussionistes a la Plaça dels Jurats.
- Donaran al tret de sortida als concerts de la nit del festival Undàrius amb músics grups de Catalunya, Flandes i Occitània amb Dhoore-Souvandjiev-Escartin, Thouxazun i Mbraia i amb això al gruix de la programació del festival.
El plat fort serà el diumenge 7 de juliol a la tarda. A les 18 h. Sota els arbres de la Plaça de l’Assumpció hi trobareu el FAMILIÀRIUS-Espai familiar, on hi trobareu diferents racons amb els que la tarda us passarà volant:
- Sessió de contacontes per gaudir dels contes i rondalles tradicionals que ens explicarà l’Íria Caballé
- Jocs tradicionals per a tota la familia amb la variada proposta TOCAJOC de Miqui Gimènez, un dels millors coneixedors dels jocs tradicionals de casa nostra.
- Taller de puntes Vine a fer la teva polsera del Girona! amb les Puntaires de Girona que compartiran el seu art i coneixements perquè us fabriqueu i us endugueu amb vosaltres un bonic record
- Racó de pintar: on la mainada podrà fer-se seva l’auca dels gegants de l’Esquerra del Ter
- Sardanes amb la cobla la Flama de Farners per escoltar, aprendre i participar del ball de plaça viu i popular de Catalunya
- Trobada de puntaires. Durant tota la tarda podreu passejar entre les puntaires, observar la seva tècnica, els materials que utilitzen, el seu art i les seves creacions.
Mentrestant el Centre Cívic Sant Narcís estarà obert i a més dels serveis que hi trobareu també s’hi estaran fent tot d’activitats del festival Undàrius i la Jornada de cultura popular de Sant Narcís:
- Taller de danses de Suècia
- Una xerrada entorn de les dites populars sobre plantes a càrrec d’Eixarcolant
- I, a partir de les 19.30 h, els concerts i balls al teatre amb músiques de Mallorca, Suècia i França amb Xeremiers Pere Joan i Càndid, Duo Coudroy Genet i Najar & Grégory Jolivet.
AQUESTES SÓN LES ACTIVITATS DESTACADES
Trobada gegantera de Caixa de Trons - Undàrius
29 de juny
11 i 17 h
Plaça de la Torre de Taialà, Girona
A les 11 h es farà el taller Fes el teu propi capgròs a càrrec de Caixa de Trons i a la tarda la plantada i exhibició d’imatgeria festiva i a les 17.30 h la cercavila de la trobada amb les colles Amics dels Gegants de Salt, Grup de percussió Tramuntakada de Figueres, Colla gegantera de Santa Eugènia de Ter, Colla Gegantera Lucius Marcius de Mataró, Gegants del Pont Major, Colla gegantera de Llorà, Grallers d’Espolla, Colla Empòrion de l’Escala, Colla de gegantons de Girona
FAMILIÀRIUS - Cercavila amb Caixa de Trons i els Gegants de Salt
5 de juliol
19 h
Del Pont de Pedra a la Plaça dels Jurats, Girona
Caixa de Trons i els Gegants de Salt, gegants, músics i capgrossos recorreran els carrers del Barri Vell de la ciutat fent-nos ballar al so de gralles i tabals i en arribar a la Plaça dels Jurats donaran el tret de sortida als concerts del Festival Undàrius.
FAMILIÀRIUS - Espai infantil i familiar
7 de juliol
18 h
Plaça Assumpció, Girona
A la Plaça Assumpció, al cor del barri de Sant Narcís, hi trobareu un racó ombrejat i verd ple d'activitats per a mainada. Aquest any podrem gaudir d’una sessió de contacontes a càrrec d’Íria Caballé, de l’espai de jocs tradicionals de la mà de Miqui Giménez amb TOCAJOC, de l’activitat auca dels gegants de l’Esquerra del Ter i del taller Vols aprendre a fer punta de coixí? Vine a fer la teva polsera del Girona!, a càrrec de les Puntaires de Girona. També hi trobareu la 6a trobada de puntaires del Festival Undàrius i a partir de les 19 h sardanes amb la cobla La Flama de Farners.
Familiàrius
Activitats recomanades per anar-hi en família del festival UNDÀRIUS
ORGANITZA
Escampillem i Caixa de Trons
EDAT RECOMENADA
+ 3 anys
DATA
29 de juny, 5 de juliol i 7 de juliol
PREU
Gratuït
POBLACIÓ
Girona
ESPAI ON ES REALITZA
Taialà, Barri Vell, Plaça Assumpció