Pirates i Corsaris a les Illes Medes

La 22a Fira de Pirates i Corsaris de les Illes Medes omplirà els carrers de l’Estartit d’espectacles de foc, cercaviles, teatre, activitats familiars, propostes nàutiques, música, tallers i visites guiades.

Els Pirates i Corsaris de les Illes Medes tornaran a desembarcar a l’Estartit del 25 al 27 de setembre de 2026. La fira arriba enguany a la 22a edició amb un ampli programa per a tots els públics que omplirà els carrers i places del poble d’espectacles de foc, representacions teatrals, cercaviles, música, tallers, activitats familiars, propostes nàutiques, exposicions i visites guiades.

La Fira tornarà a combinar el vessant lúdic amb propostes vinculades a la història, el patrimoni, el mar i l’entorn de les Illes Medes.

A menutsGIRONA us destaquem les propostes més familiars. No t'ho perdis! 

La Nit del Foc 

Nit de foc i correfoc

Divendres 25 de setembre, 21 h / Inici a la Platgeta

Els pirates desembarcaran a la Platgeta amb la tradicional Nit del Foc i Correfoc, amb Excalibur Teatre, Els Pirat’s del Foc, Els Pirat’s de les Medes, Retumbatuka, Els Voltors i el vaixell Aixa.
Des d’allà, el correfoc recorrerà els carrers de l’Estartit fins a arribar a la plaça de l’Església.


Fènix 

Espectacle de foc amb Excalibur Teatre 

Dissabte 26 de setembre, 21 h / Platja Gran

Un espectacle de foc que tancarà una de les jornades més intenses de la Fira.


El vaixell Aixa 

I les cercaviles als carrers 

Dissabte 26 de setembre, 19 h

El vaixell Aixa participarà en una cercavila que sortirà de la plaça U d’Octubre (plaça del Port) i recorrerà el passeig Marítim fins a la rotonda del Montserrat, amb la participació de Retumbatuka, White Wine, Enxancats i Els Pirat’s de les Medes.

Diumenge 27 de setembre, de 10 a 13 h

Petits i grans podran visitar el vaixell i fer-s’hi fotografies a la plaça U d’Octubre.

Diumenge 27 de setembre, 17 h

Una nova cercavila familiar amb Els Pirat’s de les Medes, Retumbatuka i els Enxankats, també des de la plaça U d’Octubre.


Pirates, històries i gent de mar

Espectacle teatral amb Excalibur Teatre  

Dissabte 26 de setembre, 12.30 h / Plaça de l’Església
Diumenge 27 de setembre, 19.30 h / Plaça de la Llevantina

Espai Medes 

Visita guiada familiar A les Illes Medes hi ha un tresor. 

Dissabte 26 i diumenge 27 de setembre, 12 h

També tarifa especial de per visitar l’equipament durant el cap de setmana de la Fira.


Tallers i activitats 

Biblioteca Mar de Llibres 

Dijous 24 i divendres 25 de setembre, 17.30 h

Tallers de manualitats pirates.

Dissabte 26 de setembre, 11.30 h

Hora del Conte dedicada també al món dels pirates.

Plaça The Beatles

Divendres 25 de setembre, tarda

Tallers d’educació mediambiental i pesca amb Empordamar, organitzats per la Fundació Alive amb el suport del GALP Costa Brava.

Dissabte 26 i diumenge 27 de setembre, 11.30 h

Els pirates també reciclen!, un punt d’informació sobre recollida selectiva amb jocs infantils

Empordaníssim (C/ Santa Anna, 44)

Dissabte 26 de setembre, d'11 a 12 h

Taller d’estampació de mocadors pirates

Espai Munta Titella, de Galiot Teatre

Dissabte tarda i diumenge matí i tarda / Plaça de la Llevantina

Espai del Petit Pirata

Dissabte al matí i a la tarda i diumenge al matí / Passeig Marítim

Passejades en poni amb Hípica Mas Paguina

El més gran tresor

Diumenge 27 de setembre, 11.30 h / Plaça U d’Octubre

Espectacle familiar de La Colla Pirata


Pirates també des del mar 

Batejos de vela per les Illes Medes, contes pirates i excursions marítimes a bord del Corsari Negre, excursions amb bany i visites guiades a la Meda Gran

Durant el cap de setmana

Els masos fortificats de Torre Bagura 

visita guiada als masos 

Dissabte 26 de setembre, 10 h

L’activitat permetrà descobrir aquests masos i el seu origen fortificat, vinculat precisament a la necessitat de protegir-se davant les ràtzies pirates.



 
 

Fira
QUÈ
Pirates i Corsaris a les Illes Medes

ORGANITZA 
Estació Nàutica Illes Medes-AFOMTUR, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Torroella de Montgrí i l’EMD de l’Estartit
EDAT RECOMENADA
TP (Tots els públics)
DATA 
Del 25 al 27 de setembre de 2026
HORARI
Varis

PREU
Gratuït 
POBLACIÓ
L'Estartit
ESPAI ON ES REALITZA
Varis